Thursday, June 9, 2011


Buat Dia Yang Di Takdirkan Untuk Hidupku...

Hanya Allah saja yang tahu, betapa aku terlalu menunggu saat-saat itu. Mungkin sekian masa yang berbaki ini, untuk aku memiliki mu membuat aku mengisi ruang kekosongan yang ada dalam diri ini sebagai sebagai pengisian hidup bila kita bersama.



Wahai kamu yang melengkapkan hidupku,
Kalaulah aku yang ditakdirkan untuk kamu, dalam menjadi lilin yang membakar diri, menerangi hari-harimu bersama aku, meniti hari-hari penuh bahagia untuk bersama mu, mampu aku bersabar dan tabah menunggu walau berapa lama sekalipun. Aku tak pernah bosan, malah jauh sekali merasa pilu, melihat rakan yang lain melangkah dahulu. Kerana aku tahu, sampai masa.. tiba jua saat kita nanti.

Wahai kamu yang menjadi peneman tidurku,
Belum aku tahu bagaimana rupa dan wajah perilakumu di mata aku. Sungguh pun kau di mana juga sekarang ini, akan aku terima diri mu dengan segala kekurangan yang ada pada aku ini, sebagai pelengkap kelebihan yang ada pada mu, kerana aku tahu segala yang ada padamu, terlalu agung kurniaan dari-Nya buat aku sebagai hamba, sebagai suami dan pemimpin anak-anak kita. Jadikan tidur malam kita bagai seribu tahun yang indah, yang akan kita nikmati setiap saat yang berlalu hadiah dari pengharapan kita selama ini yang kita nanti-nanti.

Wahai kamu penunggu setia di muka pintu,
Iringikan doa mu buat aku di luar sana, Dengan apa yang aku cari ketika ini telah aku niat kan atas hati tulus ku pada-Nya, semata-mata menyempurnakan segala apa yang di pertanggungjawabkan ke atas ku, sebagai khalifah, seorang anak atas nama kedua ibubapaku. Mungkin hanya ada bahagian buat kita nanti untuk aku datang merisikmu menjadi zaujah ku nanti.


Sesungguhnya masa yang lalu buat aku terus jadi begini. Menanti sesuatu buat aku, mungkin terlalu perit pada mata yang memandang. Tapi aku tahu, sampai masa, terpimpin juga tangan kita berdua nanti. Mungkin masa ini buat aku terus mencari di mana bekalan yang tercicir dan masih bersisa buat aku menjadi lebih sempurna dari sebelum nya.  Dan titipkan lah doa senyum mu dalam mimpi-mimpi ku supaya menjadi kekuatan untuk aku lebih gagah lagi dalam mengharungi hari yang berbaki lagi.



aku akan tunguu saat tu tiba.....sayang kamu..

No comments:

Post a Comment