Friday, January 28, 2011

  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori nak tnye skitt boleyy??
    4 hours ago · 
  • Azman Ahmad insya'allah..
    4 hours ago · 
  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori da sowg ustaz nie tnyee ana soalan niee..
    dy gtauu mmg adam dijadikan dluu tpiee knapee saat Allah perinthkan adam mengucap dua kalimah shahadah kalimah name Muhammad s.a.w disebutt..sedangkan Muhammad tidak dijadikan lgiee saat tuu..
    4 hours ago · 
  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori adakah Allah dahh jdikan Nabi Muhammad dahuluu sebelum Nabi Adam diciptakan ..??..
    4 hours ago · 
  • Azman Ahmad insya'allah...sebelum allah ta'ala jadikan adam a.s...allah ta'ala telah jadikan dunia terlebih dahulu...atas maksud untuk bangkit kan/ lahirkan nabi muhammad S.A.W..kalimah syahadah ini telah ada sejak azali lagi
    4 hours ago · 
  • Hazanutz Slay ヅ 
    muhd zubaidi:harap dengan persoalan yang anta bangkitkan akan dapat ana jawab. insyaAllah.buat permulaan, kita ucapkan selawat ke atas nabi besar muhamad s.a.w.. bismillahirrahmairhaim.. soalan anta adalah meruppakan satu aspek yang mana merupakan satu aspek kehidupan dan di dalam ilmu tasawuf. sebelum penciptaan alam semesta ada satu yang telah di ciptakan oleh Allah telebih dahulu, iaitu Nur Muhammad. pertama sekali kita kena paham konsep penciptaan.Nur Muhammad BUKAN sebahagian dari Zat Allah……BUKAN isi dalam Zat Allah itu...dan BUKAN kulit luar Zat Allah itu...hanya semata2 ciptaan dan rencanaNya saja...tidak boley pakai ayat zahir “pada kejadian yg pertama, Allah menghembus akan Nur Muhammad itu”...hembusan itu tidaklah bermakna suku atau sebahagian dari empunya diri Zat...hanya menunjuk terjadi nye akan hal keadaan al-asal wal hasil...dari kaedah Tauhid pun sudah tertolak...Zat Allah itu TIDAK lah Daur dan Tassalsul (TIDAK lah bersambung seperti rantai dan bersusun seperti cucuk satay) dengan setiap sesuatu yang dijadikanNya...mutlak bahawa Nur Muhammad itu bukan sebahagian dengan Zat Allah itu...hanya dijadikan dan diciptakan dari nya (Nur Muhammad) itu barang yg mumkin lagi mumkinat (barang yang harus ada dan barang yg wajib ada) pada akal...muhd zubaidi, artikel ini akan saya postkan di wall..
    2 hours ago ·  ·  2 people
  • Hazanutz Slay ヅ 
    http://www.facebook.com/home.php?sk=group_158603857520306&view=doc&id=163591893688169sebenarnya banyak lagi hujah yang mengatakan tentang nur muhmaad, dan kalau ada yang mengatakan Nur Muhammad adalah sesat, mereka tidak faham akan konsep kejadian dan kosep penciptaan. dua perkara ini adalah dua perkara yang berbeza, yang mana mereka yang kurang ilmu akan mengatakan sesat kerana berpegang pada pengetahuan, nabi adam di ciptakan terlebih dahulu, sebenarnya banyak yang ana nak post..kalau nak tahu, kena fahamkan dahulu satu yang ana post. dah faham baru ana post yang lain. dan nur muhammad telah di fatwakan oleh majlis fatwa negeri tidak sesat.
    2 hours ago · 
  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori Alhmdullah ...sebar sedikt ana fhm...
    27 minutes ago · 
  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori tpi maksud anta sesat tuu cm mne yew?..keliru skit di situu..
    26 minutes ago · 
  • Hazanutz Slay ヅ ana harap anta memahami dengan sebetul-betulnya ya..=)
    24 minutes ago · 
  • Muhd Zubaidi Bin Bukhori insyallah....tima kasihh atas ilmu yg anta kongsii iniee.
    23 minutes ago · 
  • Hazanutz Slay ヅ ilmu daripada Allah, memang ana kena kongsi untuk mengelakkan kefahaman daripada unsur luar menyerang..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment